Onze werkwijze

Onze werkwijze is gericht op het opschalen van winstgevende Google Ads campagnes. Hieronder lees je concreet hoe zo’n werkwijze eruit kan zien. Kun je niet wachten om zelf te gaan groeien? Neem dan contact op!

Stap 1

Tracking & dataverzameling

Gedurende de eerste stap ligt de focus tracking en dataverzameling. De tracking moet 100% in orde zijn om de best mogelijke resultaten te halen, dus wordt er gekeken naar server-side offline conversies en server-side enhanced conversies, maar worden ook daadwerkelijke winsten letterlijk inzichtelijk gemaakt in het Google Ads account. Vervolgens laten we het algoritme van Google zoveel mogelijk data verzamelen, zodat we zo snel mogelijk weten wat de optimale balans is tussen kosten en inkomsten. Het uiteindelijk maximaliseren van winst dus. Tijdens deze fase zijn de resultaten nog niet optimaal, maar daar gaat het ook niet om. Het gaat erom dat het systeem, en wijzelf, zoveel mogelijk informatie krijgen om uiteindelijk, in de laatste stap, zo hard en snel mogelijk te groeien.

Stap 2

Verbeteren van (UX) gebruikerservaring

Nu we data aan het verzamelen zijn vanuit stap 1, kijken we ondertussen waar we knelpunten tegenkomen voor conversie. Dit gaat via GA4 analyses, heatmaps, het analyseren van funnels of recordings. Vervolgens dragen we verbeteringen aan, en voeren we eventueel A/B tests uit om conversieratio’s te verbeteren. Dit soort trajecten zijn vaak structurele trajecten, natuurlijk met het doel om ook weer winsten te maximaliseren!

Stap 3

Winsten maximaliseren en opschalen

Zodra we veel data verzameld hebben leren we op een gegeven moment begrijpen wat er nodig is om winsten te maximaliseren. We zien per product, zoekwoord of advertentie welke winstgevend zijn, en kunnen vanaf nu gaan kijken hoe we de zichtbaarheid van deze winstgevende items kunnen maximaliseren. Budgetten worden vaak verhoogd, locaties uitgebreid, of eventuele extra functionaliteiten binnen het Google Ads account getest om volumes te vergroten. In combinatie met verbeterde conversieratio’s kunnen winsten nu flink opgeschaald worden.

searchlab kantoor
kantoor searchlab
searchlab kantoor
kantoor searchlab

Hoe wij jou bij ons werk betrekken

Om goed resultaat te behalen is het goed dat jij weet wat wij doen, maar dat wij ook weten wat er bij jullie speelt en wat jullie belangrijk vinden. Zo ontstaat er een intensieve samenwerking waarbij we elkaar eerder als collega zullen zien dan als externe partner.

Maandelijkse rapportage

Elke maand rapporteren we wat we gedaan hebben, wat resultaten zijn geweest, en wat we gaan doen om resultaat te verbeteren. Hier kun ook jij je feedback en input geven. Afhankelijk van de grootte van de samenwerking overleggen we ook vaker over de voortgang.

Driemaandelijkse evaluatie

Elke drie maanden kijken we of we op koers zitten met onze doelstellingen. We kijken dus terug, maar net zo goed vooruit over de nieuwe acties die de komende maanden zullen volgen.

Prijzen

We werken met vaste prijspakketten, die starten vanaf €500 per maand. Wil jij de exacte kosten weten als we voor jou aan de slag zouden gaan? Neem dan contact met ons op!

Vanaf €500,-
Klaar om te groeien met jouw bedrijf?

Kom in contact

Laat ons dat dan weten! Wij kijken er naar uit om kennis te maken en er samen de schouders onder te zetten!

020 261 6047

Overhoeksplein 1, Amsterdam – Bekijk op Maps

Laat ons dat dan weten! Wij kijken er naar uit om kennis te maken en er samen de schouders onder te zetten!

    Voornaam *

    Achternaam *

    E-mail *

    Telefoonnummer

    Maandelijks advertentiebudget

    Mijn bericht