€24,49 per nieuwe klant via Google Ads

21 June, 2023
Google Ads

Natalia Pashkova is al zo’n 27 jaar kapster en heeft gewerkt in verschillende (buitenlandse) steden: Kiev, Antwerpen, Overveen en inmiddels sinds lange tijd in Amsterdam. In Amsterdam huurde Natalia lange tijd een stoel in een salon in De Pijp, tot ze een tijd geleden besloot een eigen duurzame kapsalon te openen aan de Bilderdijkstraat, namelijk Haarconcept. Een mooie maar ook spannende stap. De kapsalon kwam namelijk terecht in een mooi gerenoveerd pand, maar wel op de eerste verdieping. Buurtbewoners wisten niet dat er een kapsalon bij hun in de straat was gekomen, en dit was van buiten ook niet zichtbaar. Mede hierdoor was één van de uitdagingen om aan klanten zien te komen. Dit was het moment dat wij ingeschakeld werden.

Nieuwe klanten vinden via online marketing

De opdracht van Natalia aan ons was vrij simpel: zorg ervoor dat ik zoveel mogelijk nieuwe klanten vindt voor een zo laag mogelijke kosten per nieuwe klant. Of dit nu via SEO, social media- of Google Ads zou zijn, dat maakte niet zoveel uit. 

Strategie: Hoe zorgen we er op korte termijn voor dat we extra omzet gaan genereren?

Voordat we van start gingen was het zaak goed na te denken welke online kanalen het best aansloten op de doelstelling van Natalia: om zo snel mogelijk extra omzet te gaan genereren. Daarbij was het ook belangrijk te kijken naar de huidige situatie: hoe stond het online bereik van Haarconcept er momenteel voor? Was er activiteit op social media, en hoe staat de website ervoor? Dit soort dingen in overweging nemend werd de volgende strategie opgesteld.

Google Ads & verbeteren van landingspagina voor best mogelijk resultaat.

Nu zijn verschillende kanalen interessant: SEO, social media advertenties, maar in dit geval vooral Google Ads. Er bleek voldoende zoekvolume in de omgeving van de kapsalon te zitten, het enige was dat de landingspagina eigenlijk niet voldeed. In samenspraak met de webbouwer van Natalia werden enkele aanpassingen gedaan, wat ervoor zorgde dat we uiteindelijk snel van start konden met het adverteren in Google. Resultaat liet niet lang op zich wachten.

Resultaat: €24,49 per nieuwe klant

Snel nadat de advertenties zichtbaar werden druppelden de eerste afspraken binnen. Uiteindelijk resulteerde dit erin dat we per nieuwe klant voor Natalia €24,49 aan kosten hebben uitgegeven. De vraag is nu natuurlijk of dit zorgt voor een rendabele situatie. 

Om daar een goed beeld van te krijgen is het goed om te weten wat een knipbeurt bij Haarconcept ongeveer kost: dames betalen €59 voor een knipbeurt bij kort haar, €69 bij lang haar. Mannen betalen €46. Puur vanuit omzet bekeken levert een afspraak dus al snel meer op dan het kost. Daarbij komt dat de meerderheid van de bezoekers aan de salon vaker terugkeert.

Alles bij elkaar zorgen de Google advertenties ervoor dat Haarconcept maandelijks een stabiele stroom aan nieuwe klanten ontvangt waardoor de omzet een mooie stijging laat zien. Het doel is momenteel om op te gaan schalen, zodat de salon binnenkort misschien wel weer ingeruild kan worden voor een grotere ruimte.