Wil jij je ontwikkelen op het gebied van leiderschap? Dan ben je bij TPC Leadership aan het juiste adres. Dit bedrijf, één van onze oudste opdrachtgevers, verzorgt diverse programma’s binnen dit onderwerp, aan ons de taak om via online marketing een stabiele aanwas van potentiële trainees aan te leveren. In dit geval met de focus op één van de programma’s, namelijk het Coach Practitioner Programme. En voor TPC Leadership UK. Vandaar het resultaat in ponden.

LinkedIn Ads perfect geschikt voor de duidelijke doelgroep, maar wel op een indirecte manier

Dankzij onze ervaringen met TPC Leadership weten we goed weten wat wel- en niet werkt op het gebied van advertenties en strategie. Zo hebben we geleerd dat het voor de doelgroep een vrij grote stap is om, zonder verdere kennis over TPC Leadership, meteen een training te boeken. Om effectief leads te verzamelen was het daarom duidelijk dat het wat indirecter aangepakt moet worden. Potentiële afnemers willen eerst geïnformeerd willen, voordat er direct tot boeking overgegaan wordt. Daarom keken we samen welk materiaal, content en verdere informatie er beschikbaar was om het juiste pad te bepalen.

Al snel was duidelijk dat we gebruik moesten maken van de brochure over het programma. Dit mooi verzorgde document is laagdrempelig, informatief, en kan ingezet worden om aan contactgegevens van potentiële klanten te komen. Alleen was nog de vraag via welk kanaal we het meest efficiënt de juiste doelgroep konden gaan bereiken. Ook dat antwoord lag direct voor de hand: via LinkedIn advertenties. Via dit platform zijn we namelijk in staat heel gericht de doelgroep te targeten aan de hand van functietitels, zoals: directeuren, (senior) managers, of eigenaren.

Als laatste was het belangrijk goed na te denken over de juiste boodschap, en ook test of deze goed werkt (of niet). Advertenties hebben enorme impact, die kunnen je campagne maken of breken. Daarom werden er verschillende tests uitgezet om te onderzoeken welke soort uiting het meest aanspreekt bij onze doelgroep.

Resultaat: £34,18 per lead

De inzet van deze advertenties ging over een beperkte periode van een aantal weken. In totaliteit hebben we gedurende deze periode £34,18 per lead betaald, maar wat misschien nog interessanter is: we hebben veel inzichten gekregen in hoe we een volgende editie (veel) beter resultaat kunnen behalen.

Zoals hierboven al beschreven hebben we gewerkt met verschillende uitingen. Als we kijken naar de resultaten per uiting, zien we enorme verschillen. Om een paar voorbeelden te geven: De ene advertentie zorgde voor de meeste leads, maar de andere advertentie voor de laagste kosten per lead.

Bij deze – en andere advertenties – betaalden we in de laatste fase £15,25 tot £20,49 per lead. Zodoende weten we nu hoe we bij een volgende editie kunnen zorgen dat we niet £34 per lead gaan betalen, maar eerder rond de £20!

Deze case laat zien dat het A/B testen met advertenties ontzettend belangrijk is, omdat het heel veel impact kan hebben. Twijfel jij of je dit goed doet? Neem dan eens contact met ons op, we kijken graag eens mee!