Leadgeneratie voor recruiter: €1,74 per lead via Insta Ads & €5,73 via LinkedIn Ads

19 July, 2023
Social Media Ads

Hays

Een klant van het eerste uur voor ons is Hays, die we sinds 2017 mogen ondersteunen met hun online marketing. Voor deze recruiter met 250 kantoren verspreid over 33 landen is ons doel meestal simpel: het vinden van zowel kandidaten als klanten. En als we het hebben over klanten dan hebben we het over bedrijven waar Hays de recruitment voor mag verzorgen. Deze case gaat dieper in op een specifieke campagne voor deze laatste doelstelling!

Doel van campagne: promoten van salarisgids om in gesprek te komen met potentiële klanten

Het team van Hays had een waardevolle en informatieve salarisgids ontwikkeld, die ze graag wilden promoten onder hun doelgroep. Namelijk HR managers of (corporate) recruiters. Het mooist zou zijn om via deze salarisgids ook echt in contact te komen met de doelgroep, dus werd ons gevraagd hoe dit het best en het meest kostenefficiënt gedaan kon worden.

Oplossing: verbeteren landingspagina’s en herstructurering Google Ads campagnes

Het was direct vrij duidelijk hoe dit het best aangepakt kon worden. Een kanaal als Google werd snel afgestreept omdat relevant zoekvolume erg laag was, daar zou de impact relatief klein zijn. Om de doelgroep in grotere getale te bereiken zouden social media ads ingezet moeten worden:

  1. (Lead) Advertenties via LinkedIn. Het voordeel van LinkedIn advertenties is dat de doelgroep in dit geval heel gericht bereikt kan worden. Namelijk op job title en bijvoorbeeld bedrijfsgrootte.

Door te werken met zowel normale ads, waarbij je doorklikt naar de website, als lead advertenties, spreiden we de kansen, en leren we welk type advertentie voor de beste resultaten zorgt.

  1. (Lead) Advertenties via Instagram en Facebook. Advertenties via Instagram/Facebook zijn in dit geval vaak iets minder gericht, omdat je niet zo gericht op job title kunt targeten als via LinkedIn advertenties. Het voordeel van deze platformen is dan weer dat het bereik meestal groter is, en adverteren via deze kanalen goedkoper is.

Op deze manier waren we in staat om contactgegevens te verzamelen, in ruil voor de salarisgids.

Resultaat: €1,74 per lead via Instagram/Facebook Ads, en €5,73 per lead via LinkedIn Ads

Na de start van de campagnes zagen we de volgende resultaten ontstaan:

  1. Via de advertenties via Instagram en Facebook betaalden we gemiddeld €1,74 per lead;
  2. Via de LinkedIn advertenties betaalden we gemiddeld €5,73 per lead.

Onder de leads bevonden zich relevante bedrijven, zoals meerdere van ‘s lands bekendste banken, een groot bouw- of elektronicaconcern, of een van de grootste exploiteur van vakantieparken.

Uiteindelijk hebben de campagnes in combinatie met de salarisgids ervoor gezorgd dat Hays voor relatief lage kosten, op een laagdrempelige manier in contact kon komen met deze potentiële klanten.