App installs met 300% toegenomen

SEA
Strategie

Een nieuwe app voor toeristen in Amsterdam

Als toerist in Amsterdam word je via de welbekende toeristen websites ofwel naar het Rijksmuseum gestuurd, dan wel naar de wallen. Met als gevolg dat dit soort plekken massaal bezocht worden, misschien ietwat te massaal. Een nieuwe app moet daar wat aan gaan doen door andere hotspots aan te beleven. Hotspots die zijn uitgezocht door de lokale Amsterdammers.

Door Amsterdammers

De app werkt heel eenvoudig. Of je nu een restaurantje zoekt, een vintage winkel om lekker te shoppen of een underground club, op een overzichtelijk kaartje kun je dit aangeven. Hierbij zie je je eigen locatie en de plekken waar je heen kunt. De app is gratis en werkt op zowel iOS als Android.

De plekken zijn geselecteerd door Amsterdammers, dus ideaal als je wat anders wil dan de gebruikelijke plekken. Enige was dat nog weinig mensen bekend waren met de app, en er nog niet al te veel activiteit was.

Doelgroep bereiken via verschillende kanalen

Onze doelgroep was vooral toeristen. Maar daarnaast ook lokale Amsterdammers die nieuwe plekjes in hun stad willen ontdekken. Of bijvoorbeeld mensen in de bediening en Airbnb verhuurders die toeristen adviseren. Onze strategie was om verschillende doelgroepen te definiƫren, en per doelgroep te bepalen hoe deze het best bereikt kon worden.

Verschillende kanalen werden hiervoor ingezet, zoals Google Ads, advertenties via Facebook, Instagram en LinkedIn, en ook display. Door elke doelgroep aan te spreken met een voor hem of haar relevante boodschap lukte het ons om de app grootschalig aan de man te brengen.

Resultaat

+300% app installs

+500% app visits

De verschillende campagnes zorgden al snel voor een flinke boost van de app. De app werd binnen een paar maanden 500% keer meer bezocht en 3.000 keer meer geĆÆnstalleerd.