Flower Feast
Droogbloemen, de trend van 2020/2021. Of je nu in een winkel of restaurant komt, je vindt ze overal. Een mooie reden voor Flower Feast om in te springen op die trend, met een nieuwe webshop. Ze klopten bij ons aan met als simpele doel: organische zichtbaarheid in Google door het dak heen jagen. Als nieuwe webshop met een volledig nieuw domein een mooie uitdaging, die we graag samen aangingen.
Belangrijke termen zichtbaar maken
Flower Feast heeft een mooi aanbod aan producten. Zo worden er losse droogbloemen verkocht, maar ook droogboeketten, kleine vaasjes met droogbloemen of verschillende droogbloemen accessoires. Aan ons de taak na te denken hoe we de meest rendabele producten zo snel mogelijk zichtbaar kregen, met in het achterhoofd sterk variƫrende zoekvolumes en concurrentie. Na verschillende checks en uitgebreid zoekwoordonderzoek was al snel duidelijk hoe we dit gingen aanpakken: het flink uitbreiden van content, en grote focus op linkbuilding.

Linkbuilding & content verbeteren

Verschillende categorie- en productpagina’s worden flink onder handen genomen. Daarnaast werden er, wanneer binnen het gebruikte thema mogelijk, een aantal technische verbeteringen doorgevoerd, zoals een verbetering in website snelheid. Vervolgens werd het erg belangrijk de autoriteit van dit nieuwe domein te vergroten. Het linkprofiel werd opgebouwd via een combinatie van kwalitatief hoogwaardige links als natuurlijke links uit blogs en directories. Deze combinatie van werkzaamheden begon na een maand of zes de vruchten af te werpen.
Resultaat
Verschillende top 10 zoekwoorden
De resultaten pakten goed uit. Zo bereikten we met ‘droogboeket’ en ‘droogboeketten’ positie 3, ‘katoentakken’ positie 2, ‘vaasje met droogboemen’ positie 1 of positie 2 voor ‘wilgenkatjes’.