Een veel gebruikt en belangrijk begrip: een landingspagina. Zeker als je met online marketing of advertenties bezig bent moet je dit goed begrijpen. In dit artikel geven we de definitie van een landingspagina, en verwijzen we door naar een blogpost over waar een succesvolle landingspagina aan moet voldoen!
Definitie landingspagina
De definitie van een landingspagina is vrij simpel: dit is de pagina die je het eerst ziet wanneer je op een website terecht komt. Je ‘landt’ op die pagina.
Paar voorbeelden:
- Ik Google naar ‘online marketing bureau in Amsterdam’ en klik op een organisch resultaat in Google waarbij ik op de volgende pagina terecht kom: https://searchlab.nl/online-marketing-bureau-amsterdam/. Deze /online-marketing-bureau-amsterdam/ is in dit geval de landingspagina.
- Namens Searchlab hebben we een leuk bericht op Instagram gezet waarbij we een van onze blogs promoten. In het bericht hebben we een link naar de volgende pagina geplaatst: https://searchlab.nl/blog/. Deze /blog/ pagina is de landingspagina als iemand op die link klikt!
Waar een effectieve landingspagina aan moet voldoen
Nu is het belangrijk dat een landingspagina er goed uitziet en overtuigend is. Als dat niet zo is zullen mensen de website meteen weer verlaten zonder een gewenste actie uit te voeren, zoals een aankoop of contactopname. In een eerdere blog geven we 4 praktische voorbeelden waar een succesvolle landingspagina aan moet voldoen. Lees dus verder in die blog om meer te weten te komen over succesvolle landingspagina’s!