Via Facebook advertenties helpen wij mooie merken opschalen

..

Schaal je bedrijf op via Facebook advertenties door jouw potentiële klanten te bereiken;

✓We zijn Meta Business Partner en inmiddels zo’n 200 mooie merken mogen helpen;

✓We werken niet met lange contracten. Zo garanderen we geen marketing praatjes, maar eerlijk en oprecht advies!

✓Nieuwsgierig? Lees hieronder een aantal cases en bekijk ons team!

Enkele mooie merken waar we voor mogen werken

lowlander-beer-logo
nff logo
thephonelab logo
watch2day logo
hays logo
leids universitair medisch centrum logo

Een paar voorbeelden van ons werk

Facebook Ads uitbesteden aan Searchlab

We werken in een klein team

We werken in een team van zo’n vijf professionals.

8+ jaar ervaring

En hebben hierin zo’n 200 mooie merken mogen helpen.

250+ externe professionals opgeleid

We geven digital marketing training namens het College of Multimedia.

(Twee)wekelijkse contactmomenten

We werken op een persoonlijke manier zodat je weet wat er speelt.

We houden niet van lange contracten

Bevalt een samenwerking om welke reden dan ook niet? Dan kun je meteen weer stoppen!

Wij adverteren via deze sociale kanalen

social media icoontjes
  • Voor onze opdrachtgevers adverteren we voor verschillende sociale kanalen. Zo zetten we LinkedIn Ads in voor verschillende B2B bedrijven, en Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok en Pinterest voor webshops. Elk kanaal heeft z’n eigen voor- en nadelen, het gaat er vooral om op welk kanaal jouw doelgroep zit!
  • Wat ook goed is om te zeggen is dat wij bedrijven niet helpen met normale social media posts (organische posts). Wij focussen ons op gesponsorde berichten. Advertenties dus!

Wat opdrachtgevers over ons zeggen

Leuke weetjes van Facebook adverteren

  • Wist je dat je veel effectieve manieren hebt om jouw doelgroep te targeten? De meeste mensen weten wel dat je kunt targeten op bepaalde interesses, maar wist je ook dat je mensen kunt targeten die lijken op je huidige klanten? In profiel, gedraging en online activiteit. Kan erg effectief zijn!
  • Wist je dat je verschillende strategieën kunt inzetten om in elke fase van de customer journey aanwezig te zijn? Wij werken bijvoorbeeld vaak met de awareness, traffic, conversie strategie. Zo kun je enerzijds zoveel mogelijk mensen bereiken tegenover zo weinig mogelijk geld, en anderzijds je conversies maximaliseren.
  • Wist je dat je ook fysieke winkelbezoeken kunt meten? Zo kun je sturen op daadwerkelijke bezoekers, in plaats van op vertoningen of klikken. Veel effectiever en efficiënter als je mensen naar fysieke locaties wil sturen!
searchlab teamoverleg

Een paar opdrachtgevers aan het woord

Bekijk wat Marc van Secwatch en Koen van Boccale over onze samenwerking zeggen.

Wat een Facebook marketing bureau zoals de onze zoal voor je doet

  • Bedrijven die wat minder goed bekend zijn met adverteren via social media willen natuurlijk weten wat een bedrijf zoals die van ons dan zoal doet elke maand. Het antwoord daarop is eigenlijk heel simpel: testen, testen en nog eens testen!
  • Bij de start van een samenwerking ga je meestal verschillende doelgroepen aanspreken met je advertenties. Elke doelgroep zal bereikt worden met allerlei verschillende advertentieuitingen. Denk aan een enkele afbeelding, carrousel of video.
  • In de praktijk zul je gaan zien dat de verschillende doelgroepen verschillend resultaat laat zien. Ook zie je per advertentie andere resultaten. Vanaf dat moment ga je nadenken hoe je nog beter resultaat kunt gaan halen uit de best presterende doelgroepen/ads, en hoe je de slechter presterende kunt verbeteren. Dat is hoe ons werk ongeveer in elkaar zit!
tom cepero aan het werk

De voordelen van Facebook Ads

Je kunt direct resultaat boeken

Het mooie van advertenties via social media is dat je deze vandaag op kunt zetten, en vanavond al resultaat kunt gaan zien.

Je bereikt de grote, maar relevante(!) massa

Bij Google ben je afhankelijk van hoe groot zoekvolume is, wat soms erg beperkt is. Via social media heb je zo ongeveer de garantie dat je jouw doelgroep kunt bereiken, aangezien bijna iedereen hier wel actief is. Het gaat er alleen om dat de juiste targeting inzet via kanalen die voor jou geschikt zijn!

Je hebt effectieve manieren van targeten

Via de gebruikelijke kanalen heb je enorm krachtige manieren om jouw doelgroep te targeten. Denk aan interesses, job titles, waar iemand werkt, mensen bereiken die eerder op je website zijn geweest (maar niks gekocht hebben) of mensen die volgens de algoritmes lijken op jouw klanten.

Alles is meetbaar

Een laatste voordeel is dat je resultaat goed meetbaar is. Je hebt precies inzicht in wat je aan kosten gemaakt hebt, maar ook wat je aan opbrengsten binnenhaalt. Op die manier kun je efficiënt te werk gaan.

Even kennismaken

Check ook nog even de knappe koppen uit ons team in de video hieronder!

Een paar knappe koppen van ons team

ruud ten have profielfoto

Ruud ten Have

De man waarmee het ooit begon

Ruud ken je inmiddels. Iets dunner in het haar, maar nog steeds de man die de touwtjes aan elkaar knoopt. Tot in de details op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de online marketing wereld en in staat om te allen tijde het overzicht te bewaren. Verzorgt regelmatig digital marketing trainingen en is bij uitstek in staat om voor opdrachtgevers de juiste koers tot succes te bepalen. Sport graag en is fanatiek Feyenoord supporter. Maar we hebben hem beloofd dat stil te houden. Voor z’n eigen bestwil.

kevin schut profielfoto

Kevin Schut

De allround marketeer

Met zijn marketingachtergrond aan de VU is Kevin voor ons ook wel de Dirk Kuijt van het team. Multi-inzetbaar en van alle markten thuis. Bezeten van het online marketing spelletje en niet vies van hard werken. Gaat tot het uiterste om klanten te helpen. Naast online marketing is voetbal z’n grote passie, met Ajax als grote liefde. Wat nog wel eens wil botsen met die jongen uit 010. Bewaakt in ons team de performance van de actieve projecten.

tom cepero profielfoto

Tom Cépèro

De strateeg en people manager

Van kamperen in eigen land tot backpacken in Nieuw-Zeeland. Al reist Tom tegenwoordig vooral alle hoeken van online marketing af als marketeer. Begrijpt als geen ander welke strategie opdrachtgevers het best kunnen volgen om succesvol te worden. Binnen ons team zorgt Tom voor de goede sfeer en begeleiding van stagiaires en junioren.

rico luttik profielfoto

Rico Luttik

Het aanstormende talent

Gedurende z’n studie al opgeleid tot digital marketeer, en ooit als stagiair razendsnel opgeklommen binnen ons team. Wisselt enthousiasme af met scherpe analyses en beschikt over een goede dosis mensenkennis. Houdt van sport, lekker eten, en een biertje op z’n tijd. Rico voelt daarom als geen ander aan wanneer de vijf in de klok zit.