Wanneer je regelmatig bezig bent met Google Ads zullen negatieve zoekwoorden (of negatives) niet onbekend voor je zijn. Zeker wanneer je werkt met verschillende matching types is het heel belangrijk regelmatig de zoektermen te checken, en vanuit daar nieuwe negatives aan je campagne of account toe te voegen om je euro’s zo effectief mogelijk te blijven besteden. Bij Searchlab sluiten we bij voorbaat al zoveel mogelijk irrelevante woorden uit, woorden die we vaak voorbij zien komen. Hier hebben we een standaardlijst van gemaakt, die je onderaan deze blog kunt vinden!
Vaak is deze lijst vrij nuttig, maar soms zijn lang niet alle woorden relevant genoeg voor specifieke accounts of bedrijven. Daarom delen we graag nog een paar tips om, naast deze lijst, voor jouw eigen situatie nog meer irrelevante termen te vinden:
- Bouw je negatieve zoekwoorden op vanaf de start. Ben je bezig met het opbouwen van je zoekwoorden en je campagnes? Werk dan meteen aan je negatieve zoekwoorden! Gebruik tools als de Google Keyword Planner, Answer the Public of Keywordtool.io. Voeg daar bijvoorbeeld eens de meest algemene woorden aan toe die je wil targeten met advertenties. Zo vind je al snel woorden die niet relevant voor je zullen zijn.
Werk je bij een plaatselijke rijschool? In de Keyword Tool zie je dat mensen regelmatig op plaatsnamen of concurrent namen zoeken. Dat zouden goede uitsluitingswoorden kunnen zijn!
- Denk een stap verder. Ben jij een autodealer, en zie je in de zoekwoorden tools dat mensen regelmatig op een bepaald automerk zoeken die jij niet verkoopt? Sluit dan niet alleen dat merk uit, maar ook alle andere merken die je niet verkoopt. Je kunt je klok erop gelijk stellen dat mensen daar ook naar op zoek gaan, en daar wil je je euro’s niet aan uitgeven. Met Google of Wikipedia kom je vaak al een heel eind met het vinden van lijsten, met in dit geval alle bestaande automerken!
- Vergeet niet dat aan negatieve zoekwoorden ook matching types toegevoegd moeten worden. Zo kun je negatives toevoegen als broad, als woordgroep/phrase of als exact. Bepaal voor jezelf wat voor jou de gewenste optie is. En was je even kwijt hoe deze matching types ook alweer werken? Check ons andere blog over matching types!
Algemene woorden die je bij voorbaat zou kunnen uitsluiten in je account:
aantal
activering
adres
afbeelding
alibaba
amazone
auto
bestand
betekenis
bittorrent
boek
cd
code
consulting
coupon
crack
definitie
delen
DIY
do it yourself
doe het zelf
Doe-het-zelvers
download
downloaden
dvd
ebay
foto
foutmelding
game
games
gehackt
generator
geschiedenis
goedkoop
gratis
hack
handgemaakt
hoe
hoe maak je
huren
huur
illegaal
infographic
kaart
kaarten
klas
kosten
kostprijs
licentie
licentiesleutel
liedje
logo
maps
marktplaats
naakt
nummer
offerte
onderzoek
ontgrendeld
over
Pirate Bay
porno
prijs
prijsaanvraag
rating
recept
review
route
routebeschrijving
samples
seks
serie
serienummer
sex
sexy
sleutel
snel
songtekst
spel
spellen
statistieken
torrent
torrents
torrentz
training
tutorial
uitleg
video
vimeo
voorbeeld
wachtwoord
wat
wat betekent
wat is
whitepaper
youtube
zelf
zelf maken
Woorden om werkzoekenden uit te sluiten:
baan
beroepen
bezetting
carrière
carrières
cv
dienst
fulltime
functie
huren
indeed
inkomen
intern
job
jobs
loon
medewerker
monsterboard
motivatiebrief
openingen
parttime
recruiter
recruiters
rekruteren
salaris
salarissen
sollicitatie
solliciteren
stage
stages
stagiaires
vacature
vacatures
werk
werkgever
Woorden omtrent opleidingen om uit te sluiten:
boeken
college
cursus
cursussen
hbo
hogescholen
klas
klassen
leerboek
leren
mbo
onderwijs
opleiden
opleiding
scholen
school
studieboek
studieboeken
training
trainingen
tutorials
universiteit
universiteiten
wo
zelfstudie