Marketing Automation

Bouw een ideale funnel en combineer alle relevante kanalen

Je website voor jou laten werken, het bouwen van een lead magnet, of het creëren van een ideale funnel. Allemaal mooie kreten, maar allemaal kloppen ze. Door middel van marketing automation zorg je voor de juiste traffic naar je website, probeer je interactie tussen de bezoeker en je website te krijgen, en voed je vervolgens weer je andere marketing kanalen op basis van die interactie. Zodat je uiteindelijk een geautomatiseerd systeem krijgt waar, inderdaad, jouw website voor jou gaat werken.

Waarom wij kunnen helpen?

Zoals we al zeiden begint zo’n automation meestal met een bepaalde interactie, zoals een download of contactaanvraag op je website. In ieder geval iets waarbij de gebruiker zijn of haar gegevens achterlaat. Om die interactie te krijgen heb je natuurlijk eerst de juiste bezoekers naar je website nodig, en laat ons nou net specialist zijn in SEO, Google Ads, social media adverteren of video- & display adverteren. Daarbij komt kijken dat we altijd met een senior en een junior aan een project werken. De senior denkt aan strategie en lange termijn succes, en helpt bij het uitdenken van de juiste funnel. De junior zit kort op de dagelijkse gang van zaken en zorgt voor de juiste uitvoer. Op deze manier zijn we in staat altijd de best mogelijke resultaten voor onze opdrachtgevers te realiseren.

Strategie

We weten dus hoe je de juiste bezoekers naar je website krijgt, nu is de truc om de juiste trigger te verzinnen zodat bezoekers hun gegevens daadwerkelijk achterlaten. Samen met jou denken en werken we deze uit, en vervolgens tekenen we de juiste funnel uit die volgt na die interactie.

Belangrijk hierbij is om te weten dat zo’n funnel op de website kan beginnen, maar bijvoorbeeld ook al in Facebook of LinkedIn. Ook daar kunnen gebruikers direct hun gegevens achterlaten, en door die gegevens te koppelen met jullie CMS, zijn we in staat daarna bijvoorbeeld geautomatiseerde e-mails naar die personen te sturen. Die gegevens kunnen we daarna weer terugsturen naar Google, Facebook, Instagram of LinkedIn, zodat we die personen weer kunnen retargeten, maar ook geautomatiseerd lookalikes van die doelgroep kunnen targeten met nieuwe advertenties. Het mes snijdt dus aan twee kanten: we stimuleren zowel huidige websitebezoekers klant bij jou te worden, maar kunnen daardoor ook geautomatiseerd op zoek naar nieuwe potentiële leads voor jouw bedrijf. Wanneer dit goed is uitgewerkt heb je nu een enorm krachtige lead magnet ontwikkeld, waarmee jij kunt gaan groeien.

Wil jij ook zo’n geautomatiseerd systeem bouwen en gaan groeien met jouw bedrijf? Stuur ons dan een berichtje via ons contactformulier, stuur een Whatsappje of geef ons een belletje. Dan kunnen we eens overleggen hoe dit het best voor jullie aangepakt kan worden.

Hoe gaan wij te werk?

We leggen je dit graag uit aan de hand van 5 stappen.

Meer weten over Marketing Automation?

Bel ons even of vul ons contactformulier in. Ruud zal dan bij je terugkomen om te overleggen in hoeverre we elkaar kunnen helpen.

Naar contact
logo

"Een aanrader voor elke MKB of corporate organisatie"