Adverteren op Google

En word gevonden wanneer gebruikers zoeken naar jouw producten en diensten.

Veel zoektochten starten in Google, zo ook die van jouw potentiele klanten. Daarom bieden Google advertenties een mooie kans om jouw business te vergroten. In veel gevallen voor pure sales, maar dit kan net zo goed om meer leads voor jouw bedrijf te verzamelen. En het mooie? Je betaalt enkel wanneer iemand op jouw advertentie klikt en daadwerkelijk je website bezoekt. Er zijn tal van mogelijkheden om zo gericht mogelijk jouw doelgroep te targeten. Werk je bijvoorbeeld voor multinational? Dan kun je ervoor kiezen verschillende Europese landen te targeten. Maar ben je de lokale patatzaak in Amsterdam-Noord, dan is het beter om je advertenties alleen te vertonen aan mensen binnen een bepaald postcodegebied.

Waarom wij kunnen helpen?

Online adverteren is waar we mee opgegroeid zijn. Door ervaring bij grote agencies weten we om te gaan met grote budgetten, maar net zo goed hoe we het maximale uit minimale budgetten kunnen halen. We hebben veel projecten mogen doen in diverse branches, en weten dus hoe het spel gespeeld wordt. Daarbij werken we bij elk project met meerdere specialisten. Een ervaren oudje voor de strategische vraagstukken en een jonge hond om kort op de dagelijkse werkzaamheden te zitten. Op deze manier zorgen we voor de best mogelijke resultaten voor onze opdrachtgevers.

Strategie

Wanneer we aan de slag gaan is het belangrijk om samen de juiste strategie te bepalen. Wie is de doelgroep? Hoe kunnen we die het best aanspreken? Is er al data beschikbaar waar we informatie uit kunnen halen? Op basis van deze informatie kunnen we de campagnes op gaan bouwen die bij voorbaat al zo gericht mogelijk zijn en hoogste kans hebben op succes.

Daarbij maken we waar mogelijk ook gebruik van de juiste tooling. Beheer jij een grote webshop? Dan kan het handig zijn om iets als Channable in te zetten, voor feed management en om campagnes geautomatiseerd op de juiste manier in te zetten. Zo kunnen we geld besparen door producten die uitverkocht zijn niet meer te tonen, of zorgen voor een hogere doorklikratio wanneer we geautomatiseerd direct prijzen tonen van een uitverkoop zodra die van start gaat. Daarbij kunnen we ook de website personaliseren voor een hogere conversieratio, door overtuigingsprincipes van Cialdini toe te passen.

Is jouw doel geen sales, maar leadgeneratie omdat je bijvoorbeeld voor een B2B bedrijf werkt? Dan kunnen we meedenken over iets als marketing automation, om ervoor te zorgen dat mensen in ieder geval hun contactgegevens achterlaten op een relatief laagdrempelige manier, en we die mensen vervolgens via e-mail, maar ook via bijvoorbeeld advertenties via social media verder kunnen overtuigen om uiteindelijk klant bij jou te worden.

Zoals je hierboven al ziet beperken we ons niet vaak tot enkel en alleen Google Ads, wanneer we in eerste instantie hier wel puur voor ingehuurd zijn. Maar door kanalen, wanneer mogelijk en wenselijk, aan elkaar te koppelen kunnen we de beste gebruikerservaring opbouwen om kans op succes zo groot mogelijk te maken.

Data analyse

Zodra de campagnes eenmaal van start gegaan zijn begint het echte leuke werk. Namelijk op basis van data analyse de juiste optimalisaties doen. Zo bekijken we niet alleen wat de best- en minder presterende zoekwoorden zijn, maar kijken we ook of er verschil in resultaat ontstaat tussen verschillende apparaten, geografsiche locaties, of tijdstippen op de dag. Met data zoals deze verbeteren we de campagnes, zodat jij tot steeds beter resultaat kunt komen.

Ben je benieuwd hoe wij jou kunnen helpen? Stuur ons een berichtje via het contactformulier, maar je kunt ons ook simpelweg een Whatsappje sturen of even bellen. We denken graag met je mee om te kijken hoe jullie dit het best aan kunnen pakken.

Hoe gaan wij te werk?

We leggen je dit graag uit aan de hand van 5 stappen.

Meer weten over Google Ads?

Bel ons even of vul ons contactformulier in. Ruud zal dan bij je terugkomen om te overleggen in hoeverre we elkaar kunnen helpen.

Naar contact
logo

"Een aanrader voor elke MKB of corporate organisatie"