Oscar, zo had Geraldine geheten als ze was geboren als jongetje. En Jane is haar tweede naam. Zo is het merk ontstaan, een eigen kledinglijn verkocht via een webshop dat staat voor stoer, sexy, kleurrijk, prints, pakjes, en kleding die net even wat anders is. Inmiddels wordt de derde collectie verkocht, en werd het tijd voor een volgende stap.
E-commerce naar een hoger plan
De webshop bestond een jaar en liep prima. Er was veel belangstelling en de berichten via de sociale kanalen van Geraldine waren erg populair. Zo groeide het Instagram account hard en waren er leuke featurings met bijvoorbeeld Britt Dekker. Het idee ontstond om de groei verder te stimuleren, en de volgende stap te zetten.
Het bepalen van de juiste strategie door middel van data analyse
Vanuit de webshop was een hoop data beschikbaar van bezoeken en aankopen. Daar konden we een hoop informatie uit halen. Zoals wie kopers zijn. Komen zij vaker naar de website? Bekijken zij verschillende producten alvorens iets te kopen? Of zijn er externe factoren die bepalen wanneer iemand wel of niet iets koop, zoals tijdstip, dag of het weer? Op deze manier konden we bepalen welke doelgroepen de grootste kans zouden hebben om een daadwerkelijke aankoop te doen, en onze strategie op aanpassen.
Inzet van de juiste kanalen
Door de analyse wisten we welke mensen we op welke manier moesten gaan bereiken, om de kans op verkopen zo groot mogelijk te maken. Door de inzet van advertenties verschillende social media kanalen, waarbij de boodschap afgestemd was op de specifieke doelgroep, konden we nu een groter bereik gaan creëren. De grote uitdaging was om nieuwe klanten te vinden, die Geraldine zelf nog niet bereikt had.
Resultaat
- +1500% ROAS
- +30% verkeer
De advertenties bleken een goede aanvulling te zijn van het organisch bereik dat er al was. Het verkeer naar de webshop nam toe met 30%, en de de return on ad spend zelfs met 1500%.