De Kleine Wereld is een begrip in Amsterdam. Met meer dan twintig vestigingen in de stad kun je bij hen terecht voor kinderdagverblijf of buitenschoolse opvang, voor kinderen van 0-12 jaar. Ontwikkeling en plezier staan centraal, in een huiselijke omgeving en met verse, warme maaltijden. Voor kinderen een fijne plek om te zijn dus. Als bedrijf wilde De Kleine Wereld hun groei verder aanjagen, en daarvoor klopten ze aan bij ons.
Op zoek naar nieuwe aanwas kinderen maar ook vinden van personeel
De eerste vraag aan ons was: hoe zorgen we ervoor dat meer ouders zich aansluiten met hun kinderen? Welke kanalen zijn daarbij het meest effectief, en hoe gaan we die inzetten? Op korte termijn moest er resultaat geboekt worden, waarbij we uiteraard zo min mogelijk kosten maken per nieuwe inschrijving. Later, toen de groei eenmaal op gang gekomen was, kwam er nog een vraag bij: hoe kunnen we via online marketing aan extra personeel komen? Een flinke uitdaging in een markt waar elke opvang naar personeel zoekt, maar een uitdaging die we graag aan gingen.
Inzet Google Ads want relevant zoekvolume en voor direct resultaat
Om te begrijpen welke kanalen het meest kansrijk zijn onderzoeken we de verschillende mogelijkheden. Wat we bijvoorbeeld altijd doen is onderzoeken hoe het zit met zoekvolumes in Google: wordt er door relevante mensen in Google gezocht naar producten of diensten, in dit geval kinder- of buitenschoolse opvang? In dit geval is het belangrijk dat er lokaal gezocht wordt, hoe dichterbij huis een opvang is hoe lekkerder, om kans op succes zo groot mogelijk te maken. Dit bleek zo te zijn, waardoor het duidelijk was dat Google Ads in ieder geval getest moest gaan worden.
Hetzelfde gold voor de vacatures, wat we misschien niet helemaal verwacht hadden. In dit vakgebied is een dringend personeelstekort, maar ook hier bleken we goed in staat de juiste mensen via de Google zoekmachine te bereiken. Dit alles zorgde al vrij snel voor mooi resultaat.
Resultaat: €35 per nieuwe aanmelding, €88 per rondleiding en €103 per sollicitatie
Deze eenvoudige maar doeltreffende strategie zorgde al vrij snel voor mooie resultaten:
- Tegenover €35 aan kosten behaalden we nieuwe inschrijvingen voor de opvang;
- Voor €88 aan kosten vroegen mensen rondleidingen aan;
- Voor elke sollicitatie betaalden we €103
- Voor elk telefoongesprek dat gestart werd na het klikken op één van onze advertenties betaalden we €49.
Alles bij elkaar zorgen deze resultaten in een mooie en positieve ROI. Het doel is nu om dit verder uit te bouwen, en later wellicht ook andere kanalen aan te sluiten!